Join This Site

Saturday, 18 May 2013

The Green Autumn

Salam (mean : peace)  :)

Sorry its not an update for A380 or a new story, just wanna write something  before this blog keluar spider.hehe. but cant write a new novel - its a commitment to write a new story. Will have a new one coming next year, but I wont start writing it now. :)

The weather is quite gloomy or foggy or misty lately but I quarantined myself this whole week to finish up my thesis, so 'today, i dont feel like doin' anything..owe..owe.. ' Just went out for a lunch today and got a some cool graphical coffee from cafe's waiter, and some free stuff too.lol.That lovely Turk bro ;)

Look at that scary smiley he gave me! haha and that dessert is called Kazandini, its actually a Turkish dessert. It taste really good like milk-caramel-topped with honey and walnut and I got two plates free! A big eater - I am ;p

Talked to my friends about some places and our coming trip to somewhere near Africa and middle East. When we count them, there were many places which are not safe for us (women) esp in the middle east part. In Egypt, Morocco and some arabs countries - even in Arab Saudi, women cant go out alone, and they are serious when they say this. Because. I dont know, are they that desperate ? Like seriously ? Dont you have wife at home? Go 'do it ' with your wife not randomly follow any woman u see in the street. Some of my friends went to middle east countries, and of course kena ada lelaki accompany them, and she ALMOST kena bawa lari by that taxi driver sbb dia masuk dulu dalam teksi before the guy yg jadi tour guide. Luckily the tour guide guy sempat tarik dia keluar balik before teksi tu pecut.

Over isnt it ?

Like, come on, those are the Islam countries, but shame on them when they dont practice Islam and make people think that - THAT IS ISLAM ! 

But anyway it just the same with Malaysia. Not all of us are fully practicing Islam, and not all of us even do understand the whole Quran.

When we encountered non Muslim here, they would say, it is a pity to Muslim women for being treated double standard by the Muslim men. We involved in Discover Islam week here, yang mana kita orang spend a week to deliver Islam to non Muslim. My friend talked to this one university student, a male during that discover islam week.

He : I'm okay with everything else in Islam, but I cant take it when Islam oppress women. 

She : Perhaps you got the wrong idea about it ? I am a Muslim but I am not and was not being oppressed. 

He : I have Arabs friends. I dont like the way they treat women. 

She : but I'm a Muslim and I'm not Arabs. Islam is nor Arabs and Arabs are not reflecting Islam. 

He : but thats where Islam from ?


Like it or not, kita lah yang menaikkan Islam, dan kita jugalah yang menjatuhkan Islam. Macam Rasulullah, baginda berdakwah bukan hanya dengan kata-kata, tapi dengan akhlak yang terpuji. Kita mungkin boleh jadi si radikal yang hebat berdebat, tapi bila sikap tidak secantik apa yang kita ceramahkan, orang tetap tidak akan pandang.

Mungkin elok kalau kita ingat, yang kita adalah duta bagi agama kita sendiri :) So and so... Sometimes, we cant blame others for viewing us wrongly, as we ourselves don't do any justice to our religion and ourselves.





Well, kenyang perut, tali kecapi, dah kenyang kita orang balik jalan kaki. Hehe. Jalan lalu park, it makes us feel so much like walking in the wood. Like Robinhood Forest. lol. This misty weather is seriously giving us the urge not to go out of the house, and in fact there were not many people in town just because of the weather, but I was kinda okay with it. I mean, its not cold but its not sunny. So just call it The Green Autumn. Snapped some pictures, as always - all the way home.


 Love bell flower after rain 


Misty misty misty ! 


My beautiful yellow poppy -after rain ;) 


 Even cherry blossom look dull in this foggy sky. but thats okay. beauty remain anyway. 

The weather in England is NOT the same in all countries (regions) hence, u cant expect the sunny London would mean a sunny Liverpool...

Salam again.
Eve

p/s: I think I will just update few things here. like random stuff I encountered here or my travel thingy. So that this blog wont went dead for some time. 

.

21 comments:

  1. that kinda cool too to update random stuff especially experience masa jalan2.eve dah pernah pegi turki?maybe we can meet up since i'll go there by early october.bahahaha *verangan*

    and what u said about muslim doesnt show the good attitude as real islam is soooo true even to myself *bushhh*.let's change to be good people! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi ;) nak pergi Turkey ek? its such a very lovely place. sesiapa yg pergi sure nak g lagi.lol. Eve dah pergi kak...mmg sangat menyentuh hati. org nya sangat baik, islamik dan 'kacak' ;p

      yes, me too...lol. aint a 100% gud Muslim but in shaa Allah, kita cuba. amen.

      Delete
  2. Assalammualaikum Eve,
    Thanks 4 the new n3 unless x sunyi..i selalu tertunggu n'happy baca ur n3..gd info :)
    That true..,Islam is beautiful..
    Nice pics..subhanallah ciptaan Maha Esa..
    Psstt..nnt roger2 tau bile '13 jam' akan ade d'pasaran..x sabar nak hold it..
    Take gd care ER.. Muahhh

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum Eve,
    Thanks 4 the new n3 unless x sunyi..i selalu tertunggu n'happy baca ur n3..gd info :)
    That true..,Islam is beautiful..
    Nice pics..subhanallah ciptaan Maha Esa..
    Psstt..nnt roger2 tau bile '13 jam' akan ade d'pasaran..x sabar nak hold it..
    Take gd care ER.. Muahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam wbt eiyan ;)
      it seems d route this time a bit panjang sikit.lol. nak check tatabahasa n grammar rupanya amek masa agak lama. lol. tape lah asal hasilnya baik dan memuaskan pembaca kan. :) dah siap dah mms tp Eve proof read kan dlu, baru submit pada KS :)

      in shaa Allah once eve submit pada KS and. tahu bila publish will let u know

      Delete
  4. Such a beautiful view..n i think it is superb..not only women, but a Muslim is treated like an alien..once, my fren wanna book a hotel room in Australia but the admins said...WE DO NOT CATER FOR MUSLIM..should i call it triple standard then?..it time for us to change..take care n love the pics

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh thats bad. I think yg teruk mcm tu is Aussie and USA and FRance. Dorang mmg Islamiphobia... kat sini alhamdulillah sangat okay... all in all we need to change, sampai bila nak di bawah kan ? pray for all Muslim. tc n tQ ;)

      Delete
  5. hi Eve !peace to you too !
    scary smiley...hahaha ! funny lah you nie
    apa pun berdakwah memang perlu sokongan dan mental yang kuat !! kalau tak ia nya akan di pandang sia2...betul lah apa yg you kata kan nie "kita lah yang menaikkan Islam, dan kita jugalah yang menjatuhkan Islam"..weeee

    nice eve !daaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha he gave me that scary smile coffee.lol. biasa dia tak buat graphic on coffee. his mood was very gud kot yesterday.haha. yep...Kitalah yg naikkan dan jatuhkan Islam, moga dapat jadi duta yg baik ;)

      TQ babe!

      Delete
  6. teruja tgok pic tu semua..it's like berdiri sendiri dan nikmati sendiri the scenary....thanks to you cause sudi share those lovely pic with us here....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol cool if u cud feel he pics ;) in shaa Allah will post some more later. TQ ;)

      Delete
  7. A PMR CANDIDATE 201320 May 2013 at 12:07

    Assalamualikum.
    Saya baru habis baca novel TWB memang best. Saya curi2 baca my sis punya even ada really, realy important exam. Penuh pengajaran and awesome. Tak macam other novel yang zero and nothing much to write only a happy ending love story. Thats too bad. Kepp writing. Im waiting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam wbt,

      lol. gudluck with ur PMR! alhamdulillah if u find something useful in it. gald to know. but dont forget to revise kay ;) best of luck!

      Delete
  8. kak evelyn.. you are so cool.. I love tp read every part of your blog.. saya dapat COURAGE untuk menaip blog saya bila bace setiap apa y akak tulis... for someone who are still wondering how my life will be? what should i do? what the best for me? mcm mne saya nak mnjadi islam yang baik bukn dari namenya saja, baca setiap apa y akak tulis memang memberikan pengajaran dan pengatahuan pada saya.. thanks kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tQ dik !
      in shaa Allah, sama2 kita berusaha kearah kebaikan, amen. alhamdulillah if it does give u benefits. selamat menulis with ur blog yeah ;)

      Delete
  9. Assalammualaikum...
    Saya membaca novel untuk hiburan tapi lately banyak novel yang saya baca mengubah cara pemikiran saya, betapa saya masih mencari arah dan tujuan hidup saya, betapa saya mempersiakan usia muda saya. Saya kagum dengan penulis2 yang berkarya sambil menyebar ilmu dan memberi pengajaran dalam setiap penulisannya. Saya juga sedang mancuba untuk menjadi Islam yang sebenar2nya dan menyalurkannya kepada anak2 yang sedang membesar walaupun tiada sokongan disekeliling saya. Thanks Eve for the sharing of knowledge with us the reader. Hopefully u'll continue to write

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam wbt ida :)
      Alhamdulillah, suka dapat kenal a person like you. in shaa Allah eve pun sama juga dlu...selagi kita usaha cari ilmu tu, Allah mudahkan jalannya in shaa Allah :) Terima kasih sudi baca TWB dan sudi follow blog ni. :) Moga Allah mudahkan usaha awak.amin

      Delete
  10. Assalamualaikum,

    My first comment on your blog. I baru saja habis membaca your second novel! Hehe. Sebenarnya, I ada rasa nak baca your blog entries sejak I finished with your first novel lagi sebab judging from your writing, you seem to have a lot of exciting experience in life and you tau banyak tentang sesuatu yang I never heard before. Mungkin sebab I tak peka dengan world news, or maybe memang I just don't care enough. Membaca novel saja yang dapat menarik minat I and I tak sangka setelah membaca novel you, I ada rasa nak mendalami al-Quran. I work in a Library penuh dengan buku Islamic, tapi I belum ada rasa nak baca. Now, after reading novel you, I ada rasa nak baca terjemahan al-Quran. So... thanks. :)

    Anyways, hajat nak stalk blog you saja tapi this post kinda pushed me to comment sebab I tertarik dengan apa yang you tulis... about the places yang tak selamat untuk perempuan, walaupun tempat tu adalah Islamic countries. A person told me once yang saudara kepadanya menyambung pengajian somewhere kat part middle east and got raped. Subhanallah! Macam tak percaya... I thought cerita macam tu tak benar, but I guess... hmm. And another friend of mine pernah pergi Haji last year and being an independent girl, dia expected di Mekah (or was it Medinah), sama macam di Brunei... so she wondered about seorang diri and ended up being groped by the Arab men. Cerita macam ne buat I takut nak pergi sana... Huhu.

    BTW, sudi2kan la baca reviews novel2 you at goodreads or my blog. :)

    Now nak sambung stalking. :P

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum,

    My first comment on your blog. I baru saja habis membaca your second novel! Hehe. Sebenarnya, I ada rasa nak baca your blog entries sejak I finished with your first novel lagi sebab judging from your writing, you seem to have a lot of exciting experience in life and you tau banyak tentang sesuatu yang I never heard before. Mungkin sebab I tak peka dengan world news, or maybe memang I just don't care enough. Membaca novel saja yang dapat menarik minat I and I tak sangka setelah membaca novel you, I ada rasa nak mendalami al-Quran. I work in a Library penuh dengan buku Islamic, tapi I belum ada rasa nak baca. Now, after reading novel you, I ada rasa nak baca terjemahan al-Quran. So... thanks. :)

    Anyways, hajat nak stalk blog you saja tapi this post kinda pushed me to comment sebab I tertarik dengan apa yang you tulis... about the places yang tak selamat untuk perempuan, walaupun tempat tu adalah Islamic countries. A person told me once yang saudara kepadanya menyambung pengajian somewhere kat part middle east and got raped. Subhanallah! Macam tak percaya... I thought cerita macam tu tak benar, but I guess... hmm. And another friend of mine pernah pergi Haji last year and being an independent girl, dia expected di Mekah (or was it Medinah), sama macam di Brunei... so she wondered about seorang diri and ended up being groped by the Arab men. Cerita macam ne buat I takut nak pergi sana... Huhu.

    BTW, sudi2kan la baca reviews novel2 you at goodreads or my blog. :)

    Now nak sambung stalking. :P

    ReplyDelete
  12. Assalam..beruntung er dpt pegi mlihat dunia luar...sya melihat dunia luar melalui er..tahniah..n sya trasa mcm kerdil je coz terjemahan quran xpenah nk tgk..but after bca novel er..rsa bsemamgat nk bca quran..doakn terbaik tuk sya mengubah ke jln yg lbh baik..in shaa allah

    ReplyDelete