BAB 9


Here comes bab 9 everyone!

Sangat sibuk lately T.T - hope u enjoy it guys! Thanks for your everlasting support!

p/s: berat hati nak publish sbb kalau dah publish dah tak boleh edit.hahahah ;)

E.R

_________________________The Wedding Breaker BAB 9_____________________

 
 

 

BAB 9

Sejuk yang mencengkam sudah tidak dirasainya lagi. Dia menjarakkan dirinya dari Adam. Badannya terasa lenguh, kawasan perempuannya juga ngilu. Semalaman mereka berjaga, kepalanya pening tapi digagahkan juga untuk bangun. Terasa jijik berada di situ dengan Adam. Tangan Adam yang melingkari tubuhnya ditolak ke tepi dengan penuh hati-hati. Dia tak mahu Adam terjaga.

 

Dirinya mahu dibersihkan. Terasa dirinya sangat kotor. Sangat jijik dengan apa yang telah berlaku semalam. Ariana memandang dirinya di cermin kamar mandi. Kesan gigitan pada badannya mengingatkannya pada dosa mereka semalam.

 

Dosa mereka?

 

Dosa diakah? Berdosakah dia apabila diperkosa? Itu dosa Adam! Dia adalah mangsa. Tapi masyarakat tidak akan memandangnya begitu. Masyarakat akan menghukum dia seperti itu salahnya bukan salah siperogol seperti Adam! 

 

Air matanya mengalir semakin laju.

 

' Kerana mulut badan binasa '

 

Sesuatu berbisik padanya. Mengena tepat pada keadaannya sekarang. Mindanya memutarkan kembali detik lampau.

 

" Takpe ke Juwita...bohong macam tu..? "

 

" Takpe...bohong sunat. Alah kau bukan kenal pun orang dalam majlis tu.. tak ramai pun yang hadir, kaum kerabat kami je. Nak pergi sana ko make up lain kasi nampak lain sikit. Ha, letak taik lalat kan bibir ke, pipi ke..eh? Pleasee..."

 

" Hish, gila la kau ni Juwita ! Mahu kena tangkap macam mana? "

 

" Tak...itu kan rumah aku. Aku tahu la macamana nak uruskan..ek? Ni gambar-gambar Adam dengan kekasih-kekasihnya. Tak kan lah aku nak kawin dengan laki macam ni?? Tak nak lah aku ! "

 

Beberapa keping gambar Adam dan perempuan seksi diperhatikannya. Jauh betul peribadi Adam dan Juwita, tak macam satu keturunan, bisik Ariana. Lelaki adalah elemen paling penting dalam kehidupan berkeluarga. Lelaki adalah suami dan ayah yang akan bertindak membimbing seisi keluarga. Perempuan adalah isteri dan ibu yang akan mendidik anak-anak, tetapi didikannya adalah hasil bimbingan suami. Sebelum kesilapan berlaku, dia terasa terpanggil untuk membantu Juwita.

 

" Okay.... okay....Aku tolong kau."

 

Pertolongan yang membawanya ke sini. Yang meletakkannya dalam keadaan begini. Meragut kesucian yang sekian lama dijaganya. Dijaga untuk seorang suami. Dia juga punya angan untuk bersuami, suami yang boleh membimbingnya di dunia dan akhirat. Dia jaga perilakunya, pergaulannya..tapi...Adam telah memusnahkan semuanya!

 

Dia dah tak ada apa-apa...Harganya sebagai seorang perempuan sudah diragut oleh Adam..Kenapa dosa Adam dia yang perlu menanggungnya? Kalau rahsianya diperkosa diketahui umum, bukan simpati yang akan dia raih, tapi cemuhan. Masyarakat tidak akan pernah adil dengan golongan sepertinya.

 

Air paip yang sudah melimpah dari bath tub ditutupnya. Badannya direndamkan ke dalam air sehingga melepasi paras bahu. Sedikit demi sedikit kepalanya juga turut ditenggelamkan sama. Kadang kala cara itu mampu membuatkan dia lebih tenang. Nafasnya ditahan lama, matanya dipejamkan..mindanya terasa semakin ringan.

 

Entah berapa lama dia berkeadaan begitu dia pun tak pasti. Usai mandi dan mengambil wudu’ dia keluar dari kamar mandi. Dalam hatinya berdoa agar Adam masih nyenyak tidur. Pintu kamar mandi dibukanya sedikit, dia mengintai dari celahan pintu. Pasti yang Adam masih berada di atas katil barulah dia memboloskan diri. Kamar yang asing baginya itu diperhatikan. Susunan dan pemilihan perabotnya sangat maskulin tapi ringkas. Kerusi Itali bergaya klasik warna hitam gah diletakkan bersebelahan katil, mengadap tingkap kaca menyaksikan panorama Kuala Lumpur. KLCC kelihatan sangat dekat dengan tempat mereka, mungkin kawasan Ampang, bisik Ariana..

Bilik yang memuatkan pakaian Adam digeledahnya, cuba mencari sesuatu yang boleh dia jadikan telekung untuk solat. Dia perlukan sarung kaki, baju yang labuh dan tudung. Sehelai shawl dijadikan tudung olehnya, kemeja dan seluar Adam dipakainya. Baju Adam sudah cukup labuh hingga hampir mencecah lututnya. Dia tak pasti arah solat, tapi dia tahu Allah ada dimana-mana dan dalam keadaan darurat seperti ini dia memohon agar Tuhan menerima solatnya andai arah kiblatnya itu salah.

 

Usai menunaikan solat Subuh yang di Qada', dia terus menunaikan solat sunat taubat sebelum disudahi dengan sunat Duha. Semoga Allah SWT mengampunkan dosanya dan menjadikan hari-hari dihadapannya cerah dan lebih baik. Dia perlukakan kekuatan dan dia tahu kekuatan itu datangnya dari Tuhan. Bukan kekuatan fizikal tapi kekuatan dalaman, jiwa.

 

Pakaian Adam diletakkannya kembali ketempat asal. Dia tidak mahu ada peluang baru untuk lelaki itu memarahinya. Ikutkan hati mahu sahaja dia mengurungkan diri dalam bilik pakaian Adam. Bilik yang agak besar saiznya, kemas dan dipenuhi pelbagai barangan peribadi Adam. Cermin memenuhi ruangan bilik. Memantulkan gambaran dirinya di segenap sudut seperti terdapat beberapa orang Ariana mengelilinginya. Diamatinya wajah-wajahnya di cermin dinding. Bagaikan Ariana mengejeknya.

 

Terbayang wajahnya ketika menginjak dewasa. Seorang pelajar cemerlang yang tak pernah kalah. Zaman remajanya lebih banyak dihabiskan dengan membaca, mengulangkaji. Ariana yang memegang buku dan disayangi guru memandangnya dengan wajah simpati.

 

Seorang lagi Ariana mencebik padanya. Berbaju kurung dan lincah di Kolej. Dinobatkan sebagai salah seorang perwakilan pelajar. Disayangi pensyarah. Wajahnya sendiri bagai memandangnya penuh jengkel, bagaikan Ariana itu berkata padanya ' is this is what you got after all your sweat in many years? broken'

 

' Is this is how you end up Ariana? '

 

Satu suara lain bergema dari arah belakang. Ariana berpaling mencari arah suara tersebut. Seorang perempuan berwajah sama sepertinya  dan berpakaian lebih moden . Itu dia sewaktu di universiti.Ariana didalam cermin itu mencemuhnya, ' You are not worth it.'

 

" Argggghhhhhh!!!!!! "  dia tertekan. Suara-suara itu semakin menyesakkan dirinya. Suara yang datang dari dalam dirinya sendiri. Suara yang memantulkan apa yang terkandung di mindanya, di jiwanya. " Ini bukan salah aku !!!"

 

Telinganya ditekup kemas. Dia tak mahu mendengarnya lagi. Cukuplah dia terseksa. Kakinya sudah tidak dapat berdiri lagi, terasa luluh jiwanya, lemah segenap sendinya. Akhirnya dia terkulai di lantai. Air mata bercucuran tak tertahan-tahan lagi, tersesak-esak dia menangis mengenangkan nasibnya sendiri.

 

'Bangun Ariana. Bangun! Kau mahu kekalahan jadi titik akhir hidup kau? Is this is what you are living for ? Masa depan kau, kau yang corakkan. Bukan manusia lain Ariana' bergema suara itu memenuhi ruang bilik. Ariana tercari dari mana datangnya ia, imejnya sudah tidak muncul di cermin-cemin itu lagi. Cermin-cermin itu memantulkan dirinya yang jatuh terkulai layu. Sedang hampir menyembah lantai, dan suara itu datangnya dari jiwanya sendiri. Kekuatannya.

 

Air matanya diseka. Tangannya digenggam kemas. "Ya Allah tolong kuatkan aku.." dia bangun meninggalkan bilik itu. Saat pintu dibuka tersembul wajah Adam dimuka pintu. Lelaki itu sudah siap bertuala, menampakkan badannya yang agak sasa. Rambutnya masih kusut tapi tetap tidak mencacatkan kekacakannya. Adam mengamati wajah Ariana. Kesan tangisan amat jelas diwajahnya. Dia tersedar bila terdengar suara Ariana menjerit bagaikan histeria. Bimbang kalau-kalau perempuan itu sudah hilang akal dan cuba membunuh diri. Dicarinya di kamar mandi tapi tiada, rupanya Ariana di bilik pakaiannya.

 

Tangan Ariana dicapainya dan digenggam kemas. " Are you mad ??!"

 

Ariana membalas pandangan Adam dengan jelingan tajam menikam. Matanya turut sama dicerlung. " Kau yang gila. Bukan aku. Kau perogol! Lepaskan tangan aku, aku jijik tengok muka kau" badan Adam ditolaknya kasar.

 

Adam menapak ke depan. Mendekati Ariana dengan senyuman yang masih melekat di bibirnya.

 

“Don’t you dare come closer!” merah membahang muka Ariana menahan geram dan amarah. Adam masih menapak ke depan, semakin mendekati gadis di hadapannya sehingga jarak antara mereka hanya tinggal sekaki. Dia menunduk, mendekatkan wajahnya pada Ariana, sengaja menambahkan kemarahan gadis itu.

 

“If I do?”

 

Pangg! Satu tamparan hampir mengena pipi Adam tapi tersasar ke bahunya.

 

“I hate you!!!!”

 

“I hate you!!!!”

 

“I hate you!!!!”

 

Adam membiarkan Ariana melampiaskan amarahnya. Beberapa pukulan higgap ke dada bidang Adam. Sakit. Tapi sengaja Adam menahan, biar Ariana melepaskan semua yang terbuku di dadanya. Adam tahu dia silap, semalam dia dapat rasakan Ariana masih suci. Buktinya makin nyata bila kesan tompokan darah terpalit dicadar tilamnya. Dia dah biasa tiduri perempuan tapi tak satupun antara mereka yang masih dara. Semua gadis yang cuba mendekatinya adalah perempuan yang telah rosak, yang menawarkan diri untuk ditukarkan dengan duniawi, duit, harta, kontrak, itu yang membuatkan dia tidak pernah rasa bersalah menggunakan mereka.

 

Bila pukulan Ariana semakin perlahan dan tangisan Ariana semakin mendayu Adam mendepakan tangannya. Memeluk Ariana.

 

"You  still a virgin… right?"

 

Ariana tergelak sinis, tubuh Adam ditolaknya sekali lagi. Menjarakkan kedudukan mereka, "Virgin? After what you have done to me last night you said I’m still a virgin?"

 

"I mean before we did it!"

 

" Adakah jawapan ya dan tidak aku akan merubah keadaan, Adam ? Will it ? " Adam terdiam. Kata-kata Ariana tajam menusuk hatinya. 

 

"It’s your fault. You yang mulakan this 'games' Ariana. If you didn’t lie it will not happen this way. Bila kau kata kau pregnant kan anak aku, untuk akal yang waras, tu macam mengatakan yang kau dan aku pernah…." Adam terhenti, cuba mencari perkataan yang lebih sopan tapi kelu. “well…pernah buat apa yang kita dah buat semalam” dia menghabiskan juga ayatnya.

 

' kerana mulut badan binasa'

 

Bisikan itu datang lagi. Ariana memejamkan matanya. Dia terduduk. Bersandar pada dinding dengan tangisan yang berkubur dihatinya. Tiada lagi esak tangis, yang ada hanya penyesalan yang semakin menyesakkan jiwa.

 

Orang yang melakukan dosa adalah orang yang menzalimi dirinya sendiri. Dosa berbohong mungkin nampak kecil, tapi kezaliman yang dia timpakan ke atas dirinya sendiri begitu besar. Ariana akur, ini semua berpunca dari dosanya sendiri. Dosanya kerana berbohong! Betul kata orang…ada benda yang boleh dibuat gurauan, dan ada benda yang dari gurauan boleh menjadi mimpi ngeri. Tiada istilah bohong sunat. Tiada juga perbuatan haram yang boleh dihalalkan dengan niat.

 

"Now let me go Adam..! kau dah dapat apa yang kau cari kan? Malah lebih dari itu" lemah suara Ariana. Matanya merenung jauh, menembusi dinding kaca di bilik Adam. Serba salah Adam dibuatnya, tapi Adam tetap Adam. Apa sahaja yang berlaku pada Ariana, dia turut berasa simpati, tapi urusannya masih belum selesai. Dia masih memerlukan jawapan dari Ariana.

 

"Dah dapat apa yang aku cari ? Belum lagi sayang...Itu hanya bonus….Sekarang cakap betul-betul, kenapa kau malukan aku masa majlis kahwin aku tempoh hari ?! " giliran Adam pula yang buat hot. Saja menggertak Ariana. Dia mahukan jawapan yang tepat,dan sudah malas mahu memanjangkan kes itu. Apa yang sudah berlaku sudah jauh dari apa yang dia rancangkan sebelum ini.

 

Ariana gigit bibir. Masih mahu teruskan pembohongan Ariana? Dirinya bersoal jawab. Ariana bangum. Nafasnya ditarik dalam.

 

" Kau dah rosakkan banyak gadis Adam....Juwita tak patut kahwin dengan kau,dia baik"

 

"So apa kaitannya dengan kau??"

 

"Juwita kawan aku! I should be concerned " terlepas juga pekung di dada Ariana. Janganlah Adam salahkan Juwita dalam perkara ini, Ariana berdoa.

 

"Oh, ni semua sebab Juwita lah ye? " wajah Ariana yang sudah bertukar pucat diperhatikannya. Wajah itu masih direnung, dia mahukan jawapan dari Ariana. Andai kejadian itu adalah perancangan Juwita, perkara ni lebih mudah untuk diselesaikan. Hal keluarga. Dia kenal bagaimana nakalnya Juwita.Dia sangkakan ada musuh yang cuba menjatuhkan reputasinya. Terutamanya Botak a.k.a Ramzul Aziz. Pesaing yang pernah bekerjasama dengan pihak wartawan untuk membongkarkan sikap playboynya tapi mujurlah waktu itu daddynya berjaya  membayar jumlah wang yang lebih besar kepada syarikat tersebut agar tidak mengeluarkan apa-apa berita mengenainya.

 

"Jawablah" arah Adam lagi. Badannya disandarkan ke pintu bilik pakaian. Ariana di sebelahnya mula menjarakkan diri.

 

"Cukup setakat ini Adam. Dah banyak yang kau dah dapat. Lebih dari sepatutnya. Maklumat apa lagi yang kau nak? Dari tadi aku bagitahu kau, the wedding need to be stopped sebab Juwita layak memilih lelaki yang lebih baik dari kau...Can't you understand such a simple statement? She don’t want the marriage and that was the only way!"

 

Adam menganggukkan kepalanya. Tak kan lah dia tak faham, mestilah dia faham! Dia pun tahu Juwita pun sama macamnya takdelah suka sangat dengan idea menyatukan mereka berdua semata-mata untuk mewarisi harta pusaka arwah nenda a.k.a moyang mereka berdua. Tapi dia lelaki, Juwita perempuan. Tekanan disebelah Juwita pasti lebih hebat kalau nak dibandingkan dengannya. Dia masih boleh menceraikan atau berpoligami kalau dia mahu. Dia juga kenal sangat dengan Tengku Sidin yang kuat berpegang pada adat. Juwita tak kan diberi peluang bersuara dalam kes ini. Yang jadi mangsanya adalah….Ariana.

 

' Berbaloi kau tolong Juwita ? ' ingin saja dia tanya soalan itu pada Ariana. Tak sangka wujud juga teman yang seperti Ariana sanggup memalukan diri sendiri untuk membantu temannya. Lebih teruk, she is messing with me. Ariana sepatutnya selidik dulu dengan siapa dia akan berhadapan, tak belajar kaedah Sun Tzu langsung! The Art of War is to know your enemy first. Ni Tengku Adam Kamil, sanggup lakukan apa sahaja untuk dapatkan apa yang dia nak. Darah Tengku Mukhriz mengalir dalam dirinya. Kalau tak tak kan mampu mereka berjaya hingga ke takat ini?

 

"Let  me  go . Aku  nak  balik  ! This is over !!!" wajah Ariana masih tegang. Benci. Meluat. Jijik. Malu. Semua berkepuk di dadanya. Tapi masih tetap cantik di pandangan Adam.

 

"Ok, fine, as you wish. I’ll take a bath first my lady. Care to join me" Adam senyum separuh. Matanya dikenyitkan. Muka gatalnya masih terpempan.  Diperhatikan sahaja Adam memasuki kamar mandinya dengan ekor mata.

Fine? Mudahnya jawapan Adam. Dia culik aku, ragut kesucian aku, now he is sending me home like there is nothing happen? Menggigil tangan Ariana menahan perasaannya yang membuak-buak mahu menarik rambut Adam. Memukul-mukul muka lelaki itu sampai kulit Adam yang kuning langsat itu jadi merah! tapi mengingatkan kekuatan Adam, dia tidak berani. Ketinggian Adam pun sudah cukup menggerunkannya. Tinggi Adam mungkin 180cm dan dia? 158 cm…bawah ketiak je. Selagi dia masih di kawasan Adam, lebih baik dia berdiam diri.

 





Bored ? Enjoy it ? or LIKE it? ;D

Comments

  1. kesiannya ariana.
    =(

    nak lagi cik writer.
    heheh. thanks btw.

    ReplyDelete
    Replies
    1. =) coming soon... ye
      thanks for reading jg :)

      Delete
  2. Kesian dkt Ariana ... Ish ish .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2la..tp kene percaya ada hikmah wlpn pahit mana apa yg berlaku ;)

      Delete
  3. Erks.. Ksiannye ariana.. Slamat dikendurikan adam.. Haishhh..
    Now I wonder.. Juwita tu betul2 ke maen2 je? Kira lepas dia jer.. Yg kawan dia xkira.. Hmm
    Pape pon.. Nak lagi..hehehehe ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe bagi Juwita benda tu main2 tapi jadi serius.Niat tak menghalalkan cara =)
      next entry coming soon ye ;)

      Delete
  4. best2..setelah skian lama menanti..hehee..x sbr nk tnggu ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks ryanna! ;) saya pun tak perasan dah 4 hari tak update blog ni.hehe.sibuk je memanjang..

      Delete
  5. Nak salahkan sapa nih bila kelapa dah ditebuk tupai...

    ~w.t~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm salah sape ek anon...? bagus jg soalan ni.

      Adam yg memang jahil agama

      atau Ariana dan Juwita yg cari pasal

      atau semuanya tu dah tertulis dalam suratan takdir..?

      Delete
    2. Salahkan dr yang pandai2 palsukan keputusan urine test...

      Ariana ajaklah adam gi serang dr yang buat pasal tuh...
      Naya jer tupai tertebuk buah kelapa yang masih elok...
      Akibat tindakan x bertanggungjawab dr yang sengal tuh...

      Saman sampai muflis dan biar lesen ditarik balik...

      ~w.t~

      Delete
    3. hehe iman pun setuju dengan awak anon ;)

      Delete
  6. my lovely readers,

    Sedihkan bila benda ni berlaku. Sebenarnya evelyn nak kita semua selami nasib org macam Ariana...kene rape. masa tu mcm mana mangsa hadapi apa yg berlaku akan menentukan masa depan si mangsa ni..

    take care every one :)

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. ha ah...kan? doakan kt tak terkena. kalau ada yg kene kt jgn pandang serong.hehe

      take care tikah ;)

      Delete
  8. best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    followwwwwwwwwwwwwwwwwwww

    ReplyDelete
  9. ohhhh aishhhh, x rasa bsalah lgsung adam tu... harap2 x ngandung la.... ksian ariana....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm nti kta tgok dia preggy ke tak... ;)

      Delete
  10. wah...nak lagi...

    ReplyDelete
  11. kesian ariana, citer semakin menarik ni.. xsbr tggu next

    ReplyDelete
  12. aku tak kesian langsung dgn ariana, mengaku berzina??? memang layak kena rogol!

    -deno-

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kelass kau deno..tp u r saying d right thing :) mana bleh main mengaku berzina.

      Delete
    2. tapi aku percaya, penulis akan menyucikan kedua dua watak hero dan heroin dgn perkahwinan. harap berjaya sebab sekarang aku memang tiada simpati pada ariana dan tidak hairan dgn watak adam. ramai 'adam' diluar sana yang playboy dan spesis sesat tidak menghiraukan agama. teruskan menulis, semoga berjaya.

      sbnrnya baru baca dari bab satu pagi tadi. menarik juga jalan cerita enovel ini.

      -deno-

      Delete
    3. thanks deno =)

      apa yg berlaku - rape. ni bukan terhad pada perogol bersiri, tp boyfriend sdri etc. sbnrnya banyak yg kene rape dgn bf tp perempuan tak kan report sbb malu org lain tahu. spesies lelaki berkualiti pun mmg dah hampir pupus sbnrnya.realitinya mcm Adam lah yg bersepah. kalau dalam jiwa tak ada agama, tak ada sekatan utk kita turutkan hawa nafsu ;)

      Delete
  13. Salah ariana gak kena rogol..berani tak bertempat..dah tahu adam tu kaki pompuan n xde agama lagi mau tegakkan citer bohongnya ..ha kan dah kena rogol..kalau dari awal dia berterus terang kan senang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol2. mmg tak elok berbohong.. ;) dia takut kene saman tp kang skrg lg teruk

      Delete
  14. Replies
    1. lol thanks blinkalltheday ;)
      tengah audit incoming chapters.lol.dah puas baca edit tengok berangan siikt sy update,lol

      Delete
  15. nk adam b'tanggungjawab..xmo la blah cam tu je..
    x gentle la,dh la dpt anak dara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.adam akan bertanggungjawab ke nnti? nnti kt tengok
      (jawapan dah ada dah actually tp saya je yg tahu.lol)

      Delete
  16. Dear penulis TWB..

    Plot citer yg menarik..Ariana terikat dgn persahabatan yg erat & namun terjebak ke kancah yg dia sendiri tak duga akan terjadi kerana cuba bermain dgn api ( kecil2 ok..if besar membakar diri ). Waiting 4 nxt n3!! Tahniah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon deary, u r absolutely right about the plot.hehe. and thanks for ur support!

      Delete
  17. cian ariana,nk tlg kawn xp dri yg kne,so skrg hnye evelyn rose je leh
    tlg ariana,hehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah naqiah ;) ariana nak balas budi juwita selamatkan dia dulu..tp dia plak yg terjerat. haha nti kita tgok cane evelyn tlg ariana ek.haha

      Delete
  18. nak baca lagi !! cik writer cepat postkan bab yg seterusnya.. evelyn puye story lain dr yg lain la..terbaik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe thanks edayue! ;) Dah postkan dah bab 10, enjoy ye! :D

      Delete
  19. What a nice story.. Please post lagi.... P2u lambat larrr.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. heeh thanks anon :) enjoy chapter 10 ye! dah post dah ;D

      Delete
  20. cik writer..post la next chapter...hari2 cek blog ni nak baca n3 terbaru..hehe... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha dah post dah anon just for u guys.hehe n thanks for ur support :D

      Delete
  21. alahai..kejap je baca, dah habis.. sobsob..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol dah post dah chapter 10 my dear pinoc.enjoy yee ;)

      Delete
    2. hehe.. time ni mungkin pinoc tu tak perasan chapter 10 dah ade.. maaf le. pinoc ni rabun, tapi tak suka pki cermin mata.. hehe

      Delete
  22. <---158 too .. hehehe .. sob2... cepat2 ye upkan ... mesti meroyan kita rindu cite ni~

    ReplyDelete
  23. serius simpati gila dekat ariana.. aaaaaaaaaa.. cepat sambung cik writer,, best kuasa dua citer nih..

    ReplyDelete
  24. Evelyn kat p2u bru episode 6 ngan 7...
    Lma ar nk tggu episode 11:(

    ReplyDelete
  25. xguna da kau nk mnyesal ariana..lelaki xde ape yg kurang pon..pmpuan yg akn di caci..huuhu

    ReplyDelete
  26. Cian ariana...tu la
    Kerana pulut santan binasa...kerana mulut badan bianasa

    ReplyDelete
  27. Nauzubillah...semoga kejadian mcm tu xtrjd kpd dri kte n org sekeliling kte... Amin...

    ReplyDelete

Post a Comment

Most Popular Posts